sofiaåkerlund

1:a advent

Publicerad 2008-12-01 19:04:32 i Allmänt

Idag är det första advent! :) Har innevecka i skolan i veckan. Började dan med att fara tidigt till stan, började egentligen 13.00, men var tvungen göra några ärenden i stan. Sen for jag in till campus och köpte lite lunch, pasta med skink- och grönsakssås och en massa sallad! Det var mumma! Och när jag satt där på en bänk alldeles själv och åt min lunch innan lektionsstart så fick jag ett mess. Det stod såhär "Hej Sofia! Jag och .... kommer ej idag. Vi gör seminariet på onsdag istället. /..." Det var alltså från mina gruppmedlemar, typsikt! Så det var bara att käka upp lunchen och dra hemåt istället! Aja, gjorde bort lite ärenden här på byn då istället. Sen har jag bakat ett pepparkakshus hos mamma :)

Imorgon har vi föreläsning via dator, så det betyder att jag är hemma. Hade tänkt försöka julstäda och sen har jag tvättid också, så det blir att tvätta! Full rulle heeeela dagen! Hade tänkt försöka mig ut på en promenad och träna på gymmet också.. Skulle egentligen träna ikväll, men får se om det blir. Har ju tagit en prommis ute redan. 

Har just sett "Unga mödrar". Jag gillar verkligen det programmet. Jag ska faktiskt vara ärlig och säga att jag själv längtar efter att bli mamma, om än det kan vara ett tag kvar. Men jag har alltid varit en mammaaktig typ, visst tjejer? ;P Så det förvånar mig inte.. Men jag har faktiskt bestämt mig för att först gå ut högskolan (så jag har en utbildning) och sen skulle jag vilja ha barn. Vill vara en ung morsa, ingen gammel hagga till mamma. :P Aja, slutpratat om barn, för tillfället ;P

Nu ska jag slå mig ned och se "Vänner" :)

xoxo, S

Kommentarer

Postat av: Marielle

Publicerad 2008-12-06 16:36:23

Var med och svara på "dagens kluring". Vinnaren får en produkt från ett kritvitt ställe! :-)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela