sofiaåkerlund

Ingen motivation

Publicerad 2008-12-29 21:42:31 i Allmänt

har jag just nu till att blogga! Jag vet inte vad det är..

Ska summera julhelgen ganska kort tänkte jag.
Julafton firades först hos farmor med pappa och mina syskon på dan. Sen så firades den på kvällen med mamma, Micke, syster Ida, Bror Marcus, mormor, morfar, åke, ingalill, henny och såklart Emil :) Tror inte jag glömde nån..
Det var väldigt trevligt.. Blev lite annars än när jag var barn. Vi hade nämligen tomte före maten, annars skulle det vara omöjligt för marcus att äta julmat. För en 4 åring är detta ganska stort och det syntes att han verkligen hade längtat efter tomten! När jag var barn åt vi alltid julmat före tomten. Efter en kväll med massor av julmat så jag nästan höll på att spricka och en massa presenter for vi till mange och såg en film till mitt i natten :) Sedan var det bara hem och sova och ladda inför juldagen! Juldagen blev det utgång på sparta, eller polar hotell. Men före det var vi hos Linnea och fixade oss och sen drog vi till Lillemor på förfest! Det var himla trevligt. Polar hotell skulle ha öppet från 21.00-03.00 och det är vääääldigt länge att vara ute, tycker jag. Man hinner bli less! Aja, vi gick iallafall ut kring 10 för att vara säkra på att komma in. Det var så pinsamt när vi kom dit för det var inte många där, men sen ändrade jag mig. Inte långt efter vi betalat in oss så strömmade det in folk och det vart lååång kö, så det var tur vi gick ut tidigt, men då gick vi hem tidigt också. Jag, emil och Mange gick väl kring 1 tror jag och käka på kebabhouse och sen bar det hemåt. Och när vi ska gå så har jag så fruktansvärt ont i fötterna så killarna kommer på en strålande idé! "Fia åker på våran rygg, vi tar en bit var" Första biten som emil bar mig gick väl bra, men när mange skulle bära mig så slutade det med att vi kraschade i backen! :D Haha! Aja, det var den juldagen!
Sen kom tillslut lördagen den 27/12, alltså min fördelsedag, 20 år! Skönt! :) Det firades med ett party hemma hos oss med  väldigt trevligt folk! Men det mest otrevliga var nog att jag fick 40 graders feber och ännu mer hosta än vad jag redan hade. Och såklart är jag sjuk än idag! Det slutade iaf med att Erik tog ner alla till han på efterfest så att jag och emil fick sova.. Det var så himla snällt av erik, STORT tack!

Aja, det var den korta versionen :)
Nu ska jag ta och fortsätta vila mig, hoppas jag blir frisk till nyår!
Kommer nog inte orka uppdatera före nyår, men om jag gör det så är jag antagligen
mycket bättre! :)

Ha det bra allihopa och Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela