sofiaåkerlund

jul, jul, strålande jul..

Publicerad 2008-12-09 00:00:30 i Allmänt

Nu är det verkligen inte länge kvar till jul! Tror jag ska sätta upp granen till helgen.. eller nästa helg ;) By the way, I´m alive! ;P

I helgen tog jag en tripp till Storstan, närmare bestämt Stockholm! Det var kul att träffa tjejorna och se hur dom bor och så.. Det började med att jag fredag tog 6.50 bussen till Universitetet där jag skulle gå skola fram till lunch. Efter det åkte jag in till stan och sedan flygbuss till kallax.. Då var klockan kanske 13.00, planet skulle lyfta 16.00 så det var bara att vänta. Jag var iaf framme i Sthlm (på centralen) kring 18.00 tror jag. Där mötte Maja upp mig och vi tog tunnelbanan till Lisa och Corne (där egentligen Maja ockå bor annars), köpte GRYMT god pizza och drack lite vin :) Slutade kvällen med att vi gick ut på "Bent´s" tror jag det hette, och sen hem till Maja och "sov" ;)
Lördag när vi vaknade tog vi en tripp på stan och sedan blev det middag på max innan vi skulle hem och göra oss iordning för en utekväll! ;) Det blev jag, maja, corne, lisa och jenny som förfestade, sedan bar det av till AmbassaDeur, eller hur det stavas :P Där slutade även kvällen tidigt så jag och Maja for till Solna och sov denna gång :) Söndag var det dags för hemresa!

Bokade ett plan tidigt igår eftersom jag från och med denna vecka till vecka 2 ska göra praktik på Vårdcentralen här hemma.. Jag ska vara ärlig och säga att det är fruktansvärt skönt att göra praktik, även om det är över julhelgen, men jag har tur som skulle få vara ganska mycket ledig kring då.. :)

Aja, nu orkar jag inte tänka mer för idag. Ska försöka mig på en bättre uppdatering och som jag sagt tidigare får ni gärna kommentera :) Imorrn kommer det nog uppdatering på vad jag är sugen på för klänningar till juldagen, min födelsedag och nyår :P

Fortsättning följer.. xoxo /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela