sofiaåkerlund

Början till ett nytt liv!

Publicerad 2008-11-24 18:31:29 i Allmänt

Idag skulle jag börja mitt nya liv! Hittills har det gått bra!
Jag tog en promenad mitt på dagen i snöstormen, och det blev faktiskt tungt eftersom det snöat en hel del och då blev det motstånd att gå =/ Och nu ringde Lillemor och frågade om jag skulle simma eller träna! Här var det inget "vill du följa", utan raka puckar och det är bra! Så nu kände jag att jag ska slå mig fasiken på att börja träna och trimma min body! Och det känns inte alls jobbigt denna gång! Och jag har ätit ganska bra idag. Som vanligt skippade jag frukosten vilket inte alls är bra, men vardag för mig tyvärr.. Men det ska det bli ändring på! Men lunch och middag har jag ätit iaf. :)

Dieter kör jag inte på. Jag ska vara ärlig och säga att jag tror inte på dieter (hos mig själv). Eller såhär ska jag säga.. Visst funkar dom säkert, men så fort du börjar äta normalt igen försvinner allt det du jobbat för! Du måste hålla på med det hela livet.. Jag unnar verkligen dom som klarar av det! Själv skulle jag inte göra det. Jag är ganska ung fortfarande och ska jag tänka på vad jag äter hela livet, det funkar inte för mig. Det blir säkert vardagsmat för en del, men jag skulle bara haka upp mig på mig själv.. tyvärr för mig! Men grattis till er andra! :)
Därför kör jag på min egen diet. Äta vanlig husmanskost, en portion, dricka vatten, äta frukt och grönsaker. Det tänker jag köra på. Då kanske jag behåller formen! :) 
 
Hoppas ni tog det där på rätt sätt :)
Nu ska jag börja klä mig innan tjejerna kommer och hämtar upp mig :)

xoxo /S

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-12-01 21:46:35

Jag tror precis som du, börjar man att äta "normalt" igen går upp dirket. Lika bra att träna mer och äta nyttigare :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela