sofiaåkerlund

Sunderby sjukhus

Publicerad 2008-09-24 22:44:33 i Allmänt

Igår och Idag har jag varit och gjort fältstudier på sunderby sjukhus! Sist jag gjorde fältstudier så var jag på Piteå Lasarett, men jag känner nu att jag bytte till helt rätt sjukhus när jag bytte till sunderbyn! Jag har haft en jätte gullig handledare, och jag var hennes första student. För att vara hennes första student så är jag imponerad på hur mycket hon vill man ska utföra själv och titta på och så. Jag har bland annat fått byta nålar i armen. Mer säger jag inte ;) Men det har varit jättekul, synd att det bara är 2 dagar vi ska vara. Men det kommer fler gånger :)

Igår efter att jag slutat "jobba" körde jag fort som bara den hem till älvsbyn för att träna! Jag slutade 7 och var på träning 8, bra va? :P Jag hade världens migrän igår! Det var riktigt jobbigt! När jag var påväg hem började jag få fruktansvärt ont i huvudet, men jag tänkte som vanligt att det ger sig. Sen när jag tränade Core och skulle titta upp så vart jag så fruktansvärt yr och som vanligt när jag får sån här huvudvärk svartnar det för ögonen.. Nu får jag inte huvudvärk lika ofta som jag fick förr. Men det är ändå varannan, var tredje dag. Och när värken väl kommer svartnar det för ögonen och jag börjar må så fruktansvärt illa att jag inte kan äta. Vill bara kräkas upp allt! Jag tror att jag är på en "mild" migrän, för sådär ont gör det inte med en vanlig huvudvärk!

Aja, Idag så åkte jag buss till sunderbyn, riktigt tidigt fick jag kliva upp! Men det gick bra. Jobbade till 13.00, sen åkte jag med bussen hem och plockade undan lite grejor i lägenheten. Ser hyfsat fräscht ut. Sen har jag nyss kommit hem från Linnea. Var förbi i deras nya lägenhet och kikade på idol! Jättefin lägenhet!

Nu orkar jag tyvärr inte skriva om mina 2 dagar nå mer utan ni får nöja er med detta ;) Men jag återkommer med fler uppdateringar!

Sussa sött allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela