sofiaåkerlund

Världsrekord

Publicerad 2009-08-17 09:06:44 i Allmänt

Godmorgon allihopen!

Shit vad jag har ont i halsen och förkyld. Saknas bara febern så har jag svininfluensan ;) Nä, men det är faktiskt i luleå just nu så vi ligger i riskzonen, people! Men vad man ska göra om man misstänker att man fått svininfluensan är att inte fara till läkarstationen eller akuten har jag fått höra. Nej, istället ska man låsa in sig hemma och förhindra att smittan sprider sig, ringa till läkare eller ssk och säga att man eventuellt kan ha det också får dom komma ut till hemmet, eller ge råd via telefon, eller vad som är tänkt!  Symptomen för detta är som en vanlig influensa, fast man måste tydligen ha feber också. Men ring gärna och hör er för för att vara säkra! Det är beställt vaccin till heela kommunens invånare, fast det kommer inte förrän i Oktober (?!) Så då vet ni hur det ligger till!

Igår vann Usain Bolt och han slog också världsrekord! Jag sa till emil, förstår du hur fort han springer! Jag skulle inte ens ha kommit över startlinjen innan han är framme ;P Riktigt bra gjort! Kul också att han slog sitt eget världsrekord med, vad var det, 11 hundradelar?! Riktigt cool snubbe det där :) Aja, nu har jag babblat på om det ena och det andra. Nu ska jag ta och käka nå frukost och sen ta en prommis och sen tror jag sätta mig på bibblan och plugga lite.. :)

Sooo long, guys!


Bild hämtad från Google.

- mitt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela