sofiaåkerlund

Nya Matvanor!

Publicerad 2009-01-08 22:10:20 i Allmänt

Idag har jag redovisat om epilepsi. När man har epilepsi är det viktigt att äta rätt, sova och motionera!
Mitt nyårslöfte var att skärpa mig med det + att lägga ner mer energi på skolan!

Så imorgon börjar jag med att försöka äta nyttigare mat! Jag ska faktiskt säga att någon diet skulle jag nog aldrig prova! Visst funkar det säkert, men när du väl börjar äta "normal" mat som tex husmanskost så går du upp alla kilon som du kämpat för att gå ner. Det är faktiskt så det är! Därför är någon diet inget för mig! Däremot skulle jag kunna byta bort pasta, potatis och ris mot tex broccoli. Men jag börjar succesivt och byter ut allt mot fullkorn! ;) Dessutom ska jag lära mig äta frukost! Jag har under min skoltid, från gymnasiet, om inte tidigare till nu aldrig brukat äta frukost! Jag måste vara uppe till ungefär lunch innan jag kan äta något och när det är lunchtid gör man såklart lunch och det blir ens frukost! Dåliga vanor!

Vad jag ser många göra är att skriva vad dom ätit under dagen för att motivera sig själva. Det är ganska smart tycker jag. Men jag kör nog en lista på kylskåpet istället för på bloggen. (Annars vet ju alla om man fuskat :P)

Motionen går det dåligt med nu. Jag har ett nautiluskort så allt är klart! Nu väntar jag bara till att bli frisk så jag kan träna på gymmet. Promenader är väl ok, om det inte är för kallt. Men jag varierar gärna med grejor på gymmet :) Så hoppas det går över snart!

Nu ska jag strax gå och lägga mig och läsa en bok. Håller på att läsa Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig".  Jag sitter verkligen fast i boken! Jag har nog aldrig, isåfall ett fåtal gånger, läst ut en hel bok! Men denna är snart slut! Helt otroligt!

Jaja, nu ska jag borsta tänderna, tvätta bort smink och sen hoppa i sängen :)

Tjenamoss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela