sofiaåkerlund

Dag 11, Mina syskon

Publicerad 2010-12-12 12:17:02 i Allmänt

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det härsaknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick



Mina syskon är de bästa som finns! Har 4 st syskon.

Ida: Hon är min enda helsyster och är 2 ½ år yngre än mig. Vi har 2 olika personligheter och kommer ofta i luven på varandra, men det brukar ordna sig ganska snabbt ;) Hon är sambo med samuel och har just flyttat in i en stor, fin 3:a på byn :) Hon jobbar som uska på vårdcentralen och är otroligt duktig på det hon gör! Hon är världens bästa och trots att vi alltid nästan tycker "olika" så älskar jag henne fruktansvärt mycket! :)

Albin: Detta är min halvbror och finns på pappas sida. Han är 9 (?!) år, jisses vad tiden går fort! :) Han är 12 år yngre än mig :P Gammel syster han har! Han spelar hockey och är väldigt duktig på det! Kanske ett blivande proffs? ;) Han har massor med energi som kan göra en helt utmattad eftersom man ofta ska hitta på ett och annat och när man börjar vara så "gammal" som jag blir man fort trött ;) Men jag älskar han för det! :)

Marcus: Detta är också en halvbror och han finns på mammas sida. Han är 6 år och har nyss börjat skolan. Han är 15 år yngre, oj oj så hemskt det låter! Han kommer föralltid att vara liten för mig och han gillar inte att han blir kallad det, han är ju stor nu såklart! ;) Och han går inte längre på dagis vilket både jag och ida säger jämnt. Men han håller ju på att bli så stor och det får han inte!! ;) Han har för tillfället blivit en riktig surrhumla, men en väldigt klok en. Man förbluffas alltid av att han säger så kloka saker! Han är världens charmigaste kille och man kan inte annat än älska denne kille så mycket! :)

Amanda:  Detta är min andra syster och hon finns på pappas sida. Hon är också 6 år och hon går i samma klass som marcus! :) Även där är jag 15 år äldre. Denna dam har enormt med energi och är en riktigt busig tjej! Hon är hård som sten och spelar hockey! Hon är fruktansvärt lik Ida när hon var liten :) Amanda är något utöver det vanliga och världens bästa halvsyster som jag älskar så mycket!

Felix: Detta är då det nya tillskottet ;) Felix är en hund och är nio veckor snart. Han kommer hem till mamma imorrn! :) Han är en blandning av pudel och bichon havanaise (rätt stavning?) och som en liten tuss! Emil kallar han golvmopp ;) Och vad jag ska låna han, vill ju själv ha en hund så det är ypperligt att kunna låna lillebror felix och känna på hur det är att ha hund :)

Jag älskar alla mina syskon så otroligt mycket och jag är glad att jag har dom! :) Har tyvärr inga bilder på Amanda och Albin på datorn, men jag slänger in en bild på Maccan, Ida och jag!



Kommentarer

Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

Publicerad 2010-12-13 08:54:42

världens bästa Ida ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela