sofiaåkerlund

Natt!

Publicerad 2010-06-23 02:24:32 i Allmänt

Hallå kära vänner!
Sitter just nu på jobbet, jobbar natt. Sedan går jag på ledighet fram till lördag natt, då ska jag jobba igen! Känns skönt att ha dagarna före midsommar ledigt. Kan man fixa och dona lite. Kan man iof göra på dagarna de dagar man jobbar natt, men då lyckas man sova bort halva dagen också känner man sig "sjuk" resten av dagen :) Vet inte om det bara är jag, men när man jobbat natt och sedan vaknar efter halva dagen gått så känner man sig konstig i kroppen, som att man inte är riktigt pigg.. Vet inte om jag bara inbillar mig.

Jaja, har iaf precis fått i mig lite morotssoppa. Varför ska man bli så hungrig när man jobbar natt? Förresten, om ni inte testat morotssoppa.. GÖR DET! Tycker den är riktigt god alltså! Här har ni recpetet:


Morotssoppa

1 liter vatten
2 fiskbuljongtärningar
200 g räkost
200 g creme fraiche
4 stora morötter
1 gul lök
salt, peppar och cayennepeppar efter smak
(ev. räkor, kräftstjärtar och torkad dill)

1. Riv morötterna och hacka löken, fräs sedan! (Jag brukar riva på den grova sidan eftersom jag vill mixa soppan sedan eller så kan man riva på den mindre sidan om man vill äta den med tuggmotstånd, hoppas ni förstod)
2. Koka upp vatten och fiskbuljong
3. Häll de frästa morötterna och löken i buljongen, blanda i creme fraichen och räkosten, mixa sedan!
4. Red av soppan efter hur du vill!

5. Krydda!
6. Servera ev med räkor, kräftstjärtar och lite dill!

Smaklig måltid!



Bild lånad från google.se

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-06-23 12:54:56

Tackar :)



Jo, jag såg filmen. USCH säger jag bara. Den var inte skrämmande, den var bara jävla äcklig. Se den inte, om du inte redan gjort det..

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-06-26 06:53:47

Men visst är den underbar? Jag älskar den :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela