sofiaåkerlund

VAL 2010!

Publicerad 2010-09-19 19:46:37 i Allmänt

Hej svejs!
Har haft en riktigt bra helg! Igår vart det hockey mellan Skellefteå AIK vs. Luleå Hockey, spännande match trots att luleå vann! Men efter allt slarv var luleå faktiskt värd vinsten :)

Nu till en annan sak, jag börjar tycka det är extremt med val. Aldrig annars tycks valet ha så stor uppståndelse, eller är det som jag och mina vänner pratade om, att man börjar bli vuxen och mer insatt i del hela? Kanske gissar på det senare alternativet!

Efter vi kom hem från luleå for jag och emil och röstade. Gick ganska fort eftersom jag redan visste vad jag skulle rösta på. Kan säga att jag röstat på det som gynnar mig, så långt säger jag :)

Tycker det är hemskt att man inte längre kan ha en öppen åsikt om vad man röstar på för då är det alltid nån som lägger sig i och trackar en för vad man tycker! Man blir alltid, på ett eller annat sätt, negativt bemött över vad man väljer, men vem är den personen att döma mig? Inte dömer jag den personen för att den röstar på ett annat parti eller har en annan åsikt! Alla har olika åsikter och ingen ska dömas för att inte tycka detsamma som den andre! Man kan dela sin åsikt, men döm inte! Tycker jag iaf :)

Jaja, nog om detta! Nu är det valvaka för fullt på tv! Intressant att se vilka som vinner, nog för att det egentligen redan ser ganska klart ut! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela