sofiaåkerlund

Fläskfilégryta

Publicerad 2011-12-07 19:41:04 i Mat & Bak

Idag gjorde jag en fläskfilégryta som var lite inspirerad av den så kallade "söndagsgrytan"! Här har ni receptet! :)

1 fläskfilé
1 pkt bacon
3 cabanoss
2-3 chorizo
1-2 paprikor
1 lök
champinjoner
1 köttbuljong
svartpeppar
Mjölk
Grädde
soja

1. Skär filén och bacon i bitar. Stek tillsammans med en klick smör tills det nästan är genomstekt.
2. Hacka under tiden paprika, lök, korvarna och champinjonerna. Blanda ner i köttet och fräs nån minut.
3. Häll dit mjölk, grädde, soja och köttbuljong. Blanda om.
4. Smaka av med peppar och ev lite salt.

Servera med ris och sallad!
Smaklig måltid!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-12-12 10:35:23

Ja men visst, men det känns ju som en evighet bort! :) Nej har ju inte gjort de än, kommer säkert dröja jättelänge för mig bara för att jag har sån otur, så kommer jag få oroa mig ända fram till UL för att jag inte känt något :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela