sofiaåkerlund

tips!

Publicerad 2011-01-16 13:10:32 i Allmänt

Jag måste verkligen tipsa er om en rätt jag gjorde nu till lunch! Det var sååå gott alltså! Man får såklart matlåda om man gör all tortellini!

Tortellini med svamp- och baconsås

1 påse tortellini med ost
1 förp bacon
champinjoner
mjöl
mjölk el grädde
salt, peppar och soja

Koka tortellinin enligt anvisningarna. Stek bacon och champinjoner.
Strö på lite mjöl och häll sedan på mjölk eller grädde. Salta, peppra och häll på lite soja för färgens skull :) Jag har inga spec mått, så man får försöka sig fram.

Servera med en god sallad! Jag gjorde en sallad med ruccola, riven parmesan och flingsalt! Kan verkligen rekommendera både maträtten och salladen! :)

Smaklig måltid!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-01-17 08:53:24

Gud vad gott de lät :) De måste jag pröva och fort går det säkert att göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela