sofiaåkerlund

Köttfärslimpa

Publicerad 2011-05-02 16:44:07 i Mat & Bak

Det här är nog den godaste köttfärslimpan jag smakat och självklart kommer den från Farmor! :) Jag gjorde den här till middag idag och det blev till en heel familj! Så nu när jag skriver receptet halverar jag allt, det räcker gott och väl, iaf för mig och emil + att det blir matlådor! :)


Köttfärslimpa

500 g köttfärs
2 ägg
svartpeppar
2 gula lökar (rivna)
1dl ströbröd + 2 dl mjölk = låt svälla och blanda sedan i köttfärs, ägg och svartpeppar.
Koka 2 dl vatten med 1 oxbuljong och 1 tsk socker. Häll det över köttfärslimpan och in i ugnen i 70 min på 200 grader.
Blanda 2,5 dl grädde med ½ dl soja. Häll detta över köttfärslimpan och in igen på 225 grader i 10-15 min.
Servera med potatis/pasta och sallad! :)

Kommentarer

Postat av: cissi

Publicerad 2011-05-02 21:08:26

Hoppas jag kan motivera dig :) du får bifoga din mail så skickar jag lösen till dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela