sofiaåkerlund

Köttfärssås

Publicerad 2011-10-27 12:00:00 i Mat & Bak

Tror jag har glömt lägga upp lite recept så nu kommer det fler recept! :)
Förra veckan gjorde jag en köttfärssås som vart grymt god! Har alltid gjort en med en creme fraiche som smakar vitt vin, scharlottenlök och senap. Men dom verkar ha slutat med den! Så då fick jag ta det jag hade hemma och den vart nästan godare! :) Som jag sagt tidigare använder jag aldrig nå mått utan jag smakar av eftersom.

Köttfärssås

Köttfärs
Lök
sambal oelek
chilisås
köttbuljong
grädde
vitlök
tomatpuré
mjölk
soja

1. Stek köttfärsen och lägg sedan i strimlad eller hackad lök.
2. Häll i grädde och mjölk, sedan köttbuljong.
3. Smaka sedan av med sambal, chilisås, vitlök, tomatpuré, soja, salt och peppar tills du är nöjd med köttfärssåsen!

Servera med pasta och sallad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia Åkerlund

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela